Sparta.nl, Nederlands favoriet!

20-01-2014


Sparta beste elektrische fiets onderzoek WUA!Consumenten kopen voor het tweede jaar op rij het liefst een elektrische fiets van Sparta. In het online onderzoek van WUA! wordt Sparta.nl het vaakst bezocht en het vaakst als favoriet aangewezen. Vorig jaar eindigde Sparta ook op de eerste plaats.
De meeste respondenten zouden nog wel eerst een proefrit willen maken. Gazelle en Batavus eindigen op de respectievelijk tweede en derde plaats.

 Sparta wint op vindbaarheid

Sparta.nl is met afstand de best bezochte website. 74% van oriënterende consumenten komt hier voor een elektrische fiets. Omdat ook de website zelf op alle punten gemiddeld hoger dan een 7 krijgt van de bezoekers, weet de winnaar veel respondenten te overtuigen. 19% wijst Sparta uiteindelijk aan als favoriet! Hiermee is Sparta voor het tweede jaar op rij de favoriet onder de online ebike oriënteerder. Vorig jaar eindigde Sparta eveneens op de eerste positie van het WUA onderzoek.

Online kijken en bij de vakhandel kopen

De meeste respondenten willen hun fiets in het echt zien. Maar liefst 89% maakt graag een afspraak voor een proefrit. 62,5% van de consumenten wil een elektrische fiets vervolgens in een stenen winkel kopen. Bij aankoop willen de meeste klanten de fiets ook zelf ophalen bij hun tweewielerspecialist. De rol van de vakhandel, waar Sparta exclusief verkrijgbaar is, wordt daarmee hoog gewaardeerd.

De WUA! Web Performance Scan

Web Performance Score elektrische fiets

De consument bepaalt de Web Performance Score door de Web Performance Scan:

  • Respondenten krijgen de opdracht zich te oriënteren op een elektrische fiets.
  • De zoekstrategie en beslissingsfactoren zijn vrij om zelf te bepalen.
  • Gevonden websites worden op 10 onderdelen beoordeeld.
  • Na een uur kiezen de respondenten een favoriete aanbieder.

Over WUA!

WUA! is dé marktleider op het gebied van online benchmarking en helpt bedrijven hiermee richting te geven aan de meest optimale invulling van websites. Met grootschalig gebruikersonderzoek maakt WUA! online oriëntatiegedrag inzichtelijk. De resultaten stellen organisaties in staat om hun websites te optimaliseren. Klanten van WUA! kunnen zo de conversie verhogen en kosten verlagen. Met doorlopende onderzoekstrajecten houdt WUA! constant een vinger aan de pols.

Lees hier meer over het onderzoek rondom elektrische fietsen door WUA.