Sparta is altijd volop in beweging, letterlijk én figuurlijk! Daarom zoeken we regelmatig nieuwe collega’s die ervoor zorgen dat Sparta een toonaangevende speler blijft op de internationale fietsenmarkt.

Maak gebruik van het sollicitatieformulier om een open sollicitatie te sturen of kijk hier voor de openstaande vacatures. Wie weet word jij dan onze nieuwe collega! Voor vacatures bij onze zusterbedrijven kun je ook nog kijken op de vacaturepagina's van Accell Nederland en Accell IT Services.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Salarisadministrateur | 25-03-2019

Accell Group N.V. is een sterke, ambitieuze organisatie en richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen & accessoires. De onderneming heeft markt leidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen gemeten in omzet.

Accell Benelux maakt onderdeel uit van Accell Group N.V. en is gevestigd in Apeldoorn en Heerenveen. Accell Benelux B.V. ontwikkelt, produceert en vermarkt fietsen en onderdelen onder de merknamen Babboe/Batavus/Haibike/Juncker/Koga/Lapierre/Loekie/Sparta/Van Nicholas en XLC.

De organisatie speelt sterk in op de veranderende consumentenmarkt door een breed en modern assortiment en een voor de branche opvallende marktbewerking, zowel richting het dealernetwerk als de consument. Het grootste deel van de afzet vindt plaats via de professionele vakhandel.

Bij Accell Benelux in Heerenveen zijn wij op zoek naar een

Salarisadministrateur (m/v)
(40 uur)

In deze gevarieerde en zelfstandige functie draag je zorg voor de salarisadministratie en alle daaruit voortvloeiende werkzaamheden voor verschillende vestigingen van Accell in Nederland (inclusief Holding en IT) en België waarvoor deels de werkzaamheden zijn uitbesteed. Het betreft verschillende entiteiten met bijbehorende verschillende arbeidsvoorwaarden, wet- en regelgeving. Je fungeert als salarisadministrateur als schakel tussen Raet en de afdelingen (met name HR en Finance & Control) binnen onze eigen organisatie.

Daarnaast werk je mee aan verdere optimalisatie van het HR-beleid en neem je deel aan diverse HR (deel)projecten. Je werkt hierin nauw samen met je collega’s binnen de afdeling HR bestaande uit de vijf HR-adviseurs en de drie allround HR medewerkers. Binnen de afdeling HRM werken we intensief met elkaar samen en hebben we de ambitie de dienstverlening en support steeds verder te verbeteren en proactief bij te dragen aan de behoeftes van management en medewerkers. In deze functie rapporteer je aan de Manager HR.

Wat zijn je werkzaamheden?

  • Je ziet toe op en waarborgt een correcte en tijdige personeels- en salarisadministratie binnen de kaders van het vastgestelde ondernemingsbeleid en geldende wet- en regelgeving. Dit doe je in samenwerking met Raet;
  • Je verwerkt en controleert de uit te voeren mutaties aan de geldende regelingen in het personeelshandboek, de CAO en (fiscale) wet- en regelgeving;
  • Je beheert de applicatie van het salarispakket en onderhoudt contacten met de leverancier m.b.t. de functionele werking van het pakket;
  • Je controleert de afdracht van loonheffing, sociale premies en pensioenadministratie;
  • Je neemt deel aan/leidt projecten binnen het vakgebied en bent een vraagbaak voor alle medewerkers op het gebied van personeels- en salarisadministratie;
  • Je bewaakt het vertrouwelijke karakter van gegevens en informatie.
  • Je draagt bij aan continue verbetering en stroomlijnen van personele administratieve processen en verbeterprojecten t.a.v. digitalisering en selfservice HRM;

Wat vragen wij van jou?

Voor de invulling van deze vacature zijn we opzoek naar een proactieve collega met de volgende competenties:

  • Je hebt minimaal een afgeronde MBO+ of HBO opleiding op het gebied van salarisadministratie (PDL), Bedrijfskunde of Bedrijfseconomie;
  • Je hebt minimaal drie jaar aantoonbare ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in een industriële omgeving. Daarnaast heb je ervaring met projectmatig werken;
  • Je hebt kennis van personeels- en/of selfservicesystemen, bij voorkeur RAET/Youforce;
  • Je hebt een klantgerichte, proactieve en resultaatgerichte instelling;
  • Je bent integer, accuraat, stressbestendig en analytisch sterk onderlegd;
  • Je bent sociaal en communicatief vaardig;
  • Je beheerst Nederlands en Engelse uitstekend (zowel in woord als geschrift);
  • Je kunt je eigen werk in een dynamische omgeving goed overzien en organiseren.

Ben jij de persoon die wij zoeken?

Herken jij jezelf in dit profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om een sollicitatiebrief met een uitgebreid CV voor 15 april a.s. te mailen naar sollicitatie@accell.nl. Voor meer informatie kun je terecht bij Annemiek Hiemstra (Manager HR) via a.hiemstra@accell.nl.

 

 

 

 

Productmanager R&D | 22-03-2019

Over Accell
Onze missie is: 'great bikes win great likes’. Niets inspireert en motiveert ons meer dan tevreden consumenten en dealers. En dat begint allemaal bij een ultieme focus op klanttevredenheid. Klanten mogen verwachten dat we ze iets extra's bieden, dat we klachten snel oplossen, loyaliteit belonen en ze blijven verrassen. In alle fasen van de customer journey sluiten we aan bij wat de consument wil, waarbij onze dealers nauw worden betrokken.

Accell Benelux maakt onderdeel uit van Accell Group N.V. en is gevestigd in Apeldoorn en Heerenveen. Accell Benelux B.V. ontwikkelt, produceert en vermarkt fietsen en onderdelen onder de merknamen Haibike, Koga, Batavus, Sparta, Winora, Raleigh, Lapierre, DiamondBack, Ghost, XLC en Babboe. De organisatie speelt sterk in op de veranderende consumentenmarkt door een breed en modern assortiment en een voor de branche opvallende marktbewerking, zowel richting het dealernetwerk als de consument. Het grootste deel van de afzet vindt plaats via de professionele vakhandel.

Voor onze afdeling R&D in Heerenveen zijn wij op zoek naar een enthousiaste en ondernemende

PRODUCTMANAGER R&D (m/v)
(32 – 40 uur)


Als productmanager ga je deel uitmaken van een internationaal productmanagementteam van de merken Batavus Sparta, Koga, Winora en Raleigh. Je beheert een deel van de collectie en de specificaties per model. Je volgt de laatste ontwikkelingen in de fietsindustrie en onderhoud intensief contact met onze toeleveranciers in zowel binnen- als buitenland.

Je werkt daarbij binnen een team dat bestaat uit productmanagers, industrial designers, graphic designers en engineers. Je rapporteert aan het hoofd product management.


Wat ga je doen?
Als productmanager R&D

  • Doe je voorstellen van de door jouw gesignaleerde (technische) ontwikkelingen. Deze voorstellen passen binnen de merkbeleving van onze merken en voldoen aan de eisen. Je houdt daarbij goed rekening met de wensen van de consument.
  • Vertaal je specificaties voor fietsen op zodanige wijze dat er een logische collectieopbouw in onderdelen en kostprijs gerealiseerd kan worden.
  • Ondersteun je de collega’s van de afdeling commercie door het geven van technische informatie ten behoeve van consumenten- en dealercommunicatie.
  • Verzorg je de kleurensessies om tot duidelijke keuzes te komen van de nieuwe collectie.
  • Controleer je de opgestelde stuklijsten.

  Dit breng je mee

  • Een afgeronde technische opleiding op hbo-niveau met enige jaren ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Kennis van fietstechniek.
  • Communicatief, probleemoplossend, accuraat, initiatiefrijk zijn woorden die passen bij hoe jij je functie uitoefent.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Bereid om (inter)nationaal te reizen;
  • Actief fietser is een pré voor onze lunchride.

 Wij bieden jou

  • Een goede inwerkperiode met een product-specifieke training.
  • De kans om te werken binnen een internationale organisatie waar je veel kunt leren.
  • Uitstekende (secundaire) arbeidsvoorwaarden.
  • Een toezegging voor een jaarcontract met mogelijkheden tot verlenging.
  • Ruime opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
  • Korting op de eigen producten van Accell Nederland.

 Interesse?
Stuur dan je motivatie en cv voor 12 april a.s. naar sollicitatie@accell.nl. Binnen twee weken weet je of we je uitnodigen voor een gesprek. Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Daniël Loot, Manager Innovation Center Lifestyle via: 0513 630 108.


Voor deze vacature wordt acquisitie niet prijs gesteld.

Senior brand manager | 11-03-2019

Bij Accell Benelux in Apeldoorn zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gedreven.

Senior Brand Manager (m/v)
(32-40 uur per week)

In de functie van Senior Brand Manager ben je verantwoordelijk voor het definiëren van de brand key, inclusief onderscheidende positionering van het toegewezen merk, en het genereren van klantinzichten binnen de strategie en doelstellingen van Accell. Je draagt zorg voor een optimale inzet van mensen, materialen en middelen en continue verbetering van afdelingsprocessen. In deze functie rapporteer je aan de Head of Marketing.

Wat zijn je werkzaamheden?

  • Formuleren van merkstrategie en doelstellingen in afstemming met Group Marketing;
  • Opstellen en toezien op uitvoering van de marketingkalender;
  • P&L verantwoordelijk voor het toegewezen merk;
  • Laten uitvoeren van marktonderzoek naar diverse doelgroepen en het delen van de uitkomsten hiervan;
  • Opstellen en realiseren van een merkstrategie, marktbewerkingsplan en marketingbudget van het toegewezen merk;
  • Bepalen van de toe te passen marketingmix en vertalen in te ontwikkelen advertentiemateriaal, acties en evenementen (BtoB en BtoC);
  • Behandelen en toewijzen sponsoraanvragen in lijn met de uitgezette marketingstrategie;
  • Deelnemen aan gezamenlijke overleggen met andere merken ter afstemming en versterking van de gezamenlijke merkpositionering;
  • Inzichtelijk maken van en inspelen op de customer journey;
  • Nauw samenwerken met de Collectie Managers, collega (Senior) Brand Managers en Sales Managers.

Wat vragen wij van jou?

Voor de invulling van deze vacature zijn we opzoek naar een enthousiaste fietsliefhebber met de volgende competenties:

  • Minimaal WO geschoold en afgestudeerd in een marketing/commerciële richting;
  • Relevante werkervaring in brandmanagement;
  • Leidinggevende ervaring is een pré;
  • Persoonlijk kunnen identificeren met de merkwaarden van Accell;
  • Een teamplayer die gericht is op samenwerking in een dynamische omgeving;
  • Analytisch sterk en in staat het grote plaatje te overzien; 
  • Op de hoogte van de laatste marketingtrends en technieken;
  • Verantwoordelijkheid durven te nemen;
  • Doelgericht en gedreven;
  • Voldoende beheersing van de Engelse en Duitse taal.

Onze organisatie

Accell Group N.V. is een sterke, ambitieuze organisatie en richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen & accessoires. De onderneming heeft markt leidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen gemeten in omzet.

Accell Benelux maakt onderdeel uit van Accell Group N.V. en is gevestigd in Apeldoorn en Heerenveen. Accell Benelux ontwikkelt, produceert en vermarkt fietsen en onderdelen onder de merknamen Sparta/Juncker/Koga/Loekie/Sparta/Van Nicholas. De organisatie speelt sterk in op de veranderende consumentenmarkt door een breed en modern assortiment en een voor de branche opvallende marktbewerking, zowel richting het dealernetwerk als de consument. Het grootste deel van de afzet vindt plaats via de professionele vakhandel. De exportactiviteiten in met name België, Duitsland, Denemarken, Zwitserland en Engeland completeren de afzet.

Ben jij de persoon die wij zoeken?

Herken jij jezelf in dit profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om een sollicitatiebrief met een uitgebreid CV te mailen naar sollicitatie@accell.nl. Voor meer informatie kun je terecht bij Pamela Slettenaar (Head of Marketing) via p.slettenaar@accell.nl.