Bij Accell Benelux in Apeldoorn zijn wij op zoek naar een enthousiaste en gedreven

Brand Manager Kids (m/v)
(32-40 uur)

In de functie van Brand Manager Kids ben je verantwoordelijk voor het definiëren van de brand key, inclusief onderscheidende positionering, van de kinderfietsen van de verschillende merken van Accell Benelux. Je hebt het antwoord op de vraag wat concurrenten doen, wat de vakhandel vraagt en waaraan consumenten behoefte hebben. Ook heb je de actuele en toekomstige markt helder in kaart. Deze informatie gebruik je om tot een heldere productvisie te komen en je weet interne partijen mee te nemen in je visie. Je houdt contact met de dealers en consumenten door bijvoorbeeld regelmatig ons Experience Center in Ede te bezoeken en je op online forums te begeven. In deze functie rapporteer je aan de Senior Brand Manager.

Wat zijn je werkzaamheden?

  • Mede formuleren van de merkstrategie en doelstellingen voor kinderfietsen in afstemming met de Senior Brand Manager;
  • Opstellen en toezien op uitvoering van de marketingkalender;
  • P&L verantwoordelijk voor de productgroep kinderfietsen
  • Uitvoeren van marktonderzoek naar de doelgroep en het vertalen van de uitkomsten hiervan naar concrete plannen;
  • In afstemming met de Senior Brand Manager opstellen en realiseren van een marktbewerkingsplan en marketingbudget voor de kinderfietsen;
  • Adviseren van de toe te passen marketingmix en vertalen in te ontwikkelen advertentiemateriaal, acties en evenementen (BtoB en BtoC);
  • Behandelen en toewijzen sponsoraanvragen in lijn met de uitgezette marketingstrategie;
  • Deelnemen aan gezamenlijke overleggen met andere merken ter afstemming en versterking van de gezamenlijke merkpositionering;
  • Inzichtelijk maken van en inspelen op de customer journey;
  • Nauw samenwerken met de Collectie Managers, collega (Senior) Brand Managers, Trade Marketing, Marketing Communicatie collega’s en Verkoopleiders.

 Wat vragen wij van jou?

Voor de invulling van deze vacature zijn we opzoek naar een enthousiaste fietsliefhebber met de volgende competenties:

  • HBO werk- en denk niveau en afgestudeerd in een marketing/commerciële richting;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een marketing of brandfunctie, bij voorkeur in de fietsenbranche;
  • Affiniteit met kinderfietsen en de doelgroep;
  • Pro-actief, zelfstandig en verantwoordelijk;
  • Een echte teamplayer, leergierig en ambitieus;
  • Analytisch, je kunt data vertalen naar informatie; 
  • Je bent op de hoogte van de laatste marketingtrends en technieken;
  • Je bent doelgericht, gedreven en projectmatig;
  • Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift is noodzakelijk.

Onze organisatie

Accell Group N.V. is een sterke, ambitieuze organisatie en richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen & accessoires. De onderneming heeft markt leidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen gemeten in omzet.

Accell Benelux maakt onderdeel uit van Accell Group N.V. en is gevestigd in Apeldoorn en Heerenveen. Accell Benelux ontwikkelt, produceert en vermarkt fietsen en onderdelen onder de merknamen Batavus/Juncker/Koga/Loekie/Sparta/Van Nicholas. De organisatie speelt sterk in op de veranderende consumentenmarkt door een breed en modern assortiment en een voor de branche opvallende marktbewerking, zowel richting het dealernetwerk als de consument. Het grootste deel van de afzet vindt plaats via de professionele vakhandel.

Ben jij de persoon die wij zoeken?

Herken jij jezelf in dit profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om een sollicitatiebrief met een uitgebreid CV te mailen naar sollicitatie@accell.nl. Voor meer informatie kun je terecht bij Pamela Slettenaar (Head of Marketing) via p.slettenaar@accell.nl.