Accell Group N.V. is een sterke, ambitieuze organisatie en richt zich internationaal op de midden- en hogere segmenten van de markt voor fietsen, fietsonderdelen & accessoires en fitnessapparatuur. De onderneming heeft markt leidende posities in Nederland, België, Duitsland, Italië, Frankrijk, Finland, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In Europa is Accell Group marktleider in fietsen gemeten in omzet.

Accell Nederland B.V. maakt onderdeel uit van Accell Group N.V. en is gevestigd in Apeldoorn en Heerenveen. Accell Nederland B.V. ontwikkelt, produceert en vermarkt fietsen en onderdelen onder de merknamen Batavus/Juncker/Koga/Loekie/Sparta/Van Nicholas. De organisatie speelt sterk in op de veranderende consumentenmarkt door een breed en modern assortiment en een voor de branche opvallende marktbewerking, zowel richting het dealernetwerk als de consument. Het grootste deel van de afzet vindt plaats via de professionele vakhandel. De exportactiviteiten in met name België, Duitsland, Denemarken, Zwitserland en Engeland completeren de afzet.

Voor Accell Nederland B.V. zijn wij op zoek naar een enthousiaste

Online Project Coördinator – m/v

(specialisatie CRM/Customer Engagement)

(Apeldoorn, 40 uur per week)

Binnen het Marketingteam van Accell Nederland (producent van fietsmerken als Batavus, Sparta, Koga en Loekie), ben je verantwoordelijk voor het opzetten van een CRM-strategie. Daarnaast breng je onze email marketing naar het volgende niveau en ben je in staat commerciële analyses te maken.  Je hebt een duidelijke focus op de customer journey en de interesse van de eindgebruiker.

Wat zijn je werkzaamheden?

Als Online Project Coördinator ga je:

  • het CRM van Accell Nederland beheren met een focus op acquisitie, retentie, NPS, engagement en omzet;
  • een email strategie opzetten voor de merken van Accell Nederland;
  • de seizoensgebonden activiteiten ontwikkelen die bijdragen aan de omzetverhoging;
  • het klantprofiel uitbouwen van een 360° klantprofiel en inzicht verschaffen in de mogelijke touch points;
  • service gebonden loyalty programma’s opzetten met een kleine tot medium scope;
  • data en analytics gebruiken om het klantenbestand te segmenteren naar Customer Lifetime Value (CLV) en andere relevante segmenten;
  • de periodieke nieuwsbrieven verzorgen en verbeteren aan de hand van analyses en A/B testen;
  • rapportages creëren die bijdragen aan het analyseren van omnichannel campagnes en het verbeteren daarvan;
  • samenwerken als contactpersoon met externe partners;
  • GDPR vriendelijke campagnes coördineren om sales initiatieven te steunen en de database te laten groeien;
  • GDPR-projecten binnen Accell Nederland begeleiden en uitrollen;
  • het lead management beheren en uitbreiden.

 Wat vragen wij van jou?

 Een persoon die:

  • 2-3 jaar ervaring heeft in een vergelijkbare CRM/Email rol;
  • ervaring heeft in het opzetten en beheren van email automations;
  • kennis heeft van HTML;
  • ervaring heeft met het vertalen van concepten naar technische partners;
  • bewezen ervaring heeft in het schrijven van commerciële teksten;
  • een teamplayer is met een gevoel voor humor;
  • de consument altijd op de eerste plek zet;
  • beschikt over de eigenschap om zowel autonoom als in project verband te opereren;
  • ervaring heeft met Agile projectmanagement.

 Ben jij de persoon die wij zoeken?

 Herken jij jezelf in dit profiel? Twijfel dan niet om contact op te nemen met Martijn van Egmond 055-357 87 00 of m.van.egmond@accell.nl. Wij nodigen je van harte uit om een bondige sollicitatiebrief met een uitgebreid CV te mailen naar sollicitatie@accell.nl 

 Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 Door te reageren op deze vacature ga je ermee akkoord dat wij je gegevens één jaar bewaren. Indien je hiermee niet akkoord bent kun je dit aangeven in jouw sollicitatie.