Sparta e-bike leasen

Naar je werk, de stad of de natuur in? Het liefst doe je dat ontspannen op de e-bike van je dromen. Want jij weet hoe goed fietsen is voor je gezondheid en je omgeving. Maar wat je minder ontspanning geeft, is het onderhoud van je e-bike, of vervelender nog, diefstal. Goed nieuws! Met (private) lease van Sparta, fiets je in no-time rond op jouw ideale e-bike mét een zeer uitgebreid servicepakket voor een overzichtelijk bedrag per maand.

Voordelen van Sparta private lease

lees ze hieronder

Geen aanschafkosten

Super efficiënt en onbezorgd fietsen op de allernieuwste elektrische Sparta e-bike zónder hoge aanschafkosten

Overzichtelijk maandbedrag

Een overzichtelijk maandelijks leasebedrag zonder verrassingen.

Uitgebreid servicepakket

Bij de leasefiets krijg je ook een zeer uitgebreid servicepakket.

Pechhulp in de hele EU

Mocht het nodig zijn, dan krijg je ook pechhulp in de hele EU.

Fiscale voordelen

Ook als zzp’er of via je werkgever te regelen met aantrekkelijke fiscale voordelen!

Meer lezen over een e-bike leasen?

Meer lezen over een e-bike leasen?

Met Sparta lease weet je zeker dat je zorgeloos en efficiënt van a naar b rijdt. Lees alles over een e-bike van Sparta leasen en bekijk de vier simpele stappen die je kan nemen om een leasecontract af te sluiten.

Lease dealer in de buurt

Breng een bezoek aan een Sparta lease dealer bij jou in de buurt.

Geen winkels gevonden.

Filter

0 dealers gevonden voor

legenda

Sparta Premium Partner
Sparta Partner

Dealer

Adres

Afstand

Vraag de gratis brochure aan!

Vul hieronder je e-mailadres in en je ontvangt gratis de brochure met alle leasemodellen van Sparta.

Fiets leasen als zzp’er of werknemer? Het kan!

Voor wie is private lease?

Private lease is er voor privépersonen die graag zorgeloos een fiets in hun bezit willen hebben zonder de lasten van een hoge aanschafwaarde en onderhoudskosten. Maar ook als zzp’er en via je werkgever kan je een leaseovereenkomst afsluiten. Dit kan zelfs fiscale voordelen hebben.

Hoe zit het met reparatie van mijn e-bike?

  • Plan je reparatie (online) in bij je dealer – of ga bij hem langs. 
  • De dealer bevestigt jouw onderhoudsaanvraag. 
  • Mocht de reparatie niet binnen 24 uur uitvoerbaar zijn, dan krijg je passend vervangend vervoer

Wat kan ik doen bij diefstal van mij e-bike?

  • Meld de diefstal bij de politie en zorg ervoor dat je een proces-verbaal ontvangt.

  • Vul het schadeformulier in
  • Mail dit samen met foto's van de originele fiets- en accusleutels waarbij de serienummers goed zichtbaar zijn, naar klantenservice@servicecarecenter.nl. Leasemaatschappij Elbuco zal de diefstal verder met je afhandelen.Bewaar de sleutels voor het geval je deze nog moet opsturen als bewijs. Er geldt een eigen risico van € 50,-.
  • In het geval je niet beide originele of geregistreerde sleutels kunt overleggen zul je in overleg met Elbuco (een deel van) het resterende bedrag van de leasetermijn moeten betalen.
  • Het lopende leasecontract wordt ontbonden.
  • Je kunt bij de dealer direct een nieuw 3-jarig contract afsluiten.
  • De dealer zorgt ervoor dat een nieuwe fiets wordt besteld.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn e-bike?

  • Meld de schade bij de dealer en maak een afspraak voor de reparatie

  • Mocht de schade niet gedekt worden door de verzekering vanwege nalatigheid of vandalisme, dan valt deze onder het eigen risico. Als dat het geval is, informeert de dealer jou daar vooraf over. De kosten hiervoor bedragen € 50,-.

Hoe zit het als ik pech onderweg krijg?

  • Hoe zit het als ik pech onderweg krijg?

  • Sta je met pech of is er iets gebeurd? +31(0)513-63857. Buiten kantooruren kun je +31(0)85 27 38 185 bellen.
  • Vertel waar je bent, het telefoonnummer waarop je te bereiken bent en geef het framenummer (meestal onderop het frame zichtbaar) van je fiets door.
  • Ben je verder dan 3 km van je woonadres en kun je echt niet verder fietsen? Dan komen we ophalen.

Wat moet ik doen als mijn contract afloopt?

  • Laat de leasemaatschappij op tijd weten wat je wilt doen met je leasecontract, je ontvangt hierover een mail. Doe je dit niet, dan wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd.

  • Verwijder alle door jezelf aangebrachte accessoires als je je leasefiets gaat inleveren.
  • Lever – op de einddatum van het contract - de fiets in bij je dealer.
  • Vergeet niet beide originele fietssleutels in te leveren en de accusleutel.
  • De dealer beoordeelt de staat van de fiets.
  • Als er schade is die is ontstaan door nalatigheid of diefstal vallen deze onder het eigen risico. De dealer repareert de schade.

Hoe is onderhoud geregeld?

  • Als het tijd is voor je servicebeurten, ontvang je steeds vanzelf een oproep per mail. 

  • Deze mail ontvang je als je contract 3, 12 en 24 maanden loopt. 

  • Plan (online) je servicebeurt in bij je dealer. 

  • Zorg ervoor dat dit onderhoud uiterlijk 6 weken na de oproep uitgevoerd is. Het laten uitvoeren van servicebeurten is verplicht. Laat je deze beurten niet uitvoeren dan zal gevolgschade door jou, de leaserijder betaald moeten worden. Uiteraard valt ook ongepland onderhoud binnen je leasebedrag. 

Hoe zit het met reparatie in het buitenland?

  • Alleen noodzakelijk uitgevoerde reparaties die door de leaserijder in het buitenland zijn betaald kunnen bij Sparta/Accell worden gedeclareerd.

  • Hiervoor moet een factuur met duidelijk omschrijving van de werkzaamheden door de leaserijder kunnen worden overhandigd. Daarnaast moet de volgende info vermeld worden: naam, adres en woonplaats en e-mailadres van de leaserijder.
  • Geplande onderhoudsbeurten (3, 12 en 24 maanden) mogen niet in het buitenland uitgevoerd worden.

Hoe wordt er omgegaan met mijn privacy?

Zowel Sparta als onze lease partner Elbuco heeft een privacy statement. 

Privacy Statement Sparta

Privacy Statement Elbuco

Hoe sluit ik een Sparta leasecontract af?

Een leasecontract sluit je altijd via de Sparta-dealer af. Hij kan je het beste adviseren over welke fiets bij jou past en stelt hem precies af op wat je nodig hebt. Zoek een Sparta-dealer bij jou in de buurt.  

Hoe zit het met reparatie van mijn e-bike?

  • Plan je reparatie (online) in bij je dealer – of ga bij hem langs. 
  • De dealer bevestigt jouw onderhoudsaanvraag. 
  • Mocht de reparatie niet binnen 24 uur uitvoerbaar zijn, dan krijg je passend vervangend vervoer

Wat kan ik doen bij diefstal van mij e-bike?

  • Meld de diefstal bij de politie en zorg ervoor dat je een proces-verbaal ontvangt.
  • Vul de betreffende delen van het schadeformulier in
  • Mail dit samen met foto's van de originele fiets- en accusleutels waarbij de serienummers goed zichtbaar zijn, naar klantenservice@servicecarecenter.nl. Leasemaatschappij Elbuco zal de diefstal verder met je afhandelen. Voor diefstal geldt een eigen risico van € 50,-.
  • Je kunt bij de dealer direct een nieuw 3-jarig contract afsluiten.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn e-bike?

  • Meld de schade bij de dealer en maak een afspraak voor de reparatie
  • Mocht de schade niet gedekt worden door de verzekering vanwege nalatigheid of vandalisme, dan valt deze onder het eigen risico. Als dat het geval is, informeert de dealer jou daar vooraf over. Het eigen risico bij nalatigheid of vandalisme bedraagt € 50,-.

Hoe zit het als ik pech onderweg krijg?

  • Hoe zit het als ik pech onderweg krijg?
  • Sta je met pech of is er iets gebeurd? Neem dan contact met ons op via de telefoonnummers op je leasepas.
  • Vertel waar je bent, het telefoonnummer waarop je te bereiken bent en geef het framenummer (meestal onderop het frame zichtbaar) van je fiets door.
  • Ben je verder dan 3 km van je woonadres en kun je echt niet verder fietsen? Dan komen we ophalen.

Wat moet ik doen als mijn contract afloopt?

  • Laat de leasemaatschappij op tijd weten wat je wilt doen met je leasecontract, je ontvangt hierover een mail. Doe je dit niet, dan wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd.
  • Verwijder alle door jezelf aangebrachte accessoires als je je leasefiets gaat inleveren.
  • Lever – op de einddatum van het contract - de fiets in bij je dealer.
  • Vergeet niet beide originele fietssleutels in te leveren inclusief de accusleutel.
  • De dealer beoordeelt de staat van de fiets en handelt de inname verder af.

Hoe is onderhoud geregeld?

  • Als het tijd is voor je servicebeurten, ontvang je steeds vanzelf een oproep per mail. 

  • Deze mail ontvang je als je contract 3, 12 en 24 maanden loopt. 

  • Plan (online) je servicebeurt in bij je dealer. 

  • Zorg ervoor dat dit onderhoud uiterlijk 6 weken na de oproep uitgevoerd is. Het laten uitvoeren van servicebeurten is verplicht. Laat je deze beurten niet uitvoeren dan zal gevolgschade door jou, de leaserijder betaald moeten worden. Uiteraard valt ook ongepland onderhoud binnen je leasebedrag. 

Hoe zit het met reparatie in het buitenland?

  • Noodzakelijk uitgevoerde reparaties in het buitenland worden vergoed binnen de lease overeenkomst
  • Je voldoet zelf de buitenlandse rekening. Vergeet niet om een gespecificeerde bon te vragen met heldere omschrijving van de werkzaamheden
  • Deze bon dien je bij terugkomst in Nederland in bij je leasedealer. Deze zal de bonkosten aan je vergoeden.
  • Geplande onderhoudsbeurten (3, 12 en 24 maanden) mogen niet in het buitenland uitgevoerd worden.

Hoe wordt er omgegaan met mijn privacy?

Zowel Sparta als onze lease partner Elbuco heeft een privacy statement. 

Privacy Statement Sparta

Privacy Statement Elbuco

Wat is het verschil met koop op afbetaling?

Wanneer je een fiets op afbetaling koopt, betaal je het bedrag in de afgesproken termijnen, inclusief rente. Je wordt direct eigenaar van de fiets en bent daarom ook zelf verantwoordelijk voor het onderhoud, de verzekering en mogelijke pechservice.

Is onderhoud inbegrepen?

Bij een 3-jarig leasecontract zijn alle onderhoudskosten en reparaties inbegrepen. De servicebeurt na 3 maanden en onderhoudsbeurten na 12 en 24 maanden ben je verplicht te laten uitvoeren. Hiervoor betaal je niets extra’s.  Je wordt voor de beurten opgeroepen via het mailadres dat je hebt opgegeven. De onderhoudsbeurten worden door je leasedealer uitgevoerd. Uiteraard vallen ook ongeplande reparaties, ook als deze in het buitenland uitgevoerd moeten worden, binnen je leasebedrag.

Mag ik als leaserijder zelf een band plakken?

Ja, dat mag, maar daarbij is het niet toegestaan om het wiel van de fiets te verwijderen. Dit om mogelijke onbedoelde schade aan of storingen te voorkomen. Het is uiteraard niet nodig om de band  zelf te plakken uit te voeren omdat reparaties in het leasecontract zijn inbegrepen.

Waarvoor ben ik verzekerd?

In de maandtermijn is een cascoverzekering (all risk verzekering) inbegrepen met een mogelijk eigen risico van € 50,- per incident. Of er eigen risico van toepassing is, hangt van het schadegeval af en wordt door de leasemaatschappij bepaald. Ook 24-uurs pechservice in de hele Europese Unie is opgenomen in het maandbedrag. Mogelijke schade als gevolg van slecht huisvaderschap is uiteraard wel voor jouw rekening.

Is het toegestaan zelf accessoires te monteren?

Je kunt de fiets voorzien van extra accessoires. De accessoires moeten gemonteerd en verwijderd kunnen worden zonder dat schade aan de fiets ontstaat. Vóór inlevering van de fiets moeten de accessoires verwijderd worden. Eventuele kosten voor verwijdering van de accessoires zijn voor je eigen rekening.

Ik wil een connected fiets leasen? Wat moet ik doen om van de app gebruik te kunnen maken?

Om gebruik te kunnen maken van de connected diensten (als ritregistratie, co2 besparing, en het overzicht van de verbrande kcal) is activering van de Sparta Smart app nodig. Download hiervoor de Sparta Smart  app in de Google Play Store of in de Apple App Store en volg de registratie stappen. Het verplichte Smart abonnement (á € 2,95 per maand en € 9,95 eenmalig) is inbegrepen in het leasebedrag. Meer informatie over de app en de registratie vind je hier.

Wat is zakelijke lease?

Bij het zakelijk leasen van een fiets betaalt je werkgever het maandelijkse leasebedrag en betaal je als werknemer alleen de bijtelling van 7%. De werkgever is contracthouder. Goed om te weten is wel dat een werknemer met een leasefiets voor de kilometers op de fiets geen belastingvrije reiskostenvergoeding ontvangt. In België geldt er geen bijtelling/ Voordeel Alle Aard (VAA) voor salaris/bedrijfsfietsen.

Waar wordt de 7% bijtelling in Nederland op gebaseerd?

De bijtellingsregeling houdt in dat werknemers jaarlijks 7% van de door de fabrikant vastgestelde consumentenadviesprijs van de fiets bij hun inkomen moeten bijtellen. Betaalt de werknemer een eigen bijdrage, dan wordt de bruto bijtelling van 7% verminderd met de nettobijdrage van de werknemer. Bij private lease betaal je uiteraard geen 7% bijtelling, alleen de leasekosten.