Hoe werkt e-bike lease van Sparta

Je hebt interesse in leasen. Maar je wilt natuurlijk wel graag wel weten hoe het precies werkt en waar je rekening mee kan houden. Je leest hier alles wat je moet weten bij het leasen van een e-bike, of kijk de handige uitlegvideo.

E-bike leasen in 4 stappen

Een leaseaanvraag doe je in 4 simpele stappen. Eerst zoek je natuurlijk jouw favoriete fiets uit. Bekijk daarvoor het actuele aanbod van (private) leasefietsen. Lees over alle stappen hieronder! 
/uploads/sparta-lease/sparta-dealershop

Een fiets kiezen

1. Bekijk de leasefietsen en kies je favoriete e-bike die je wilt leasen. Je lokale Sparta dealer kan je hierbij goed helpen en je vragen beantwoorden.

/uploads/sparta-lease/sparta-id

Doe een aanvraag

2. Heb je jouw ideale e-bike gevonden? Dan vul je samen de leaseaanvraag in. Als je zzp’erbent, zorg er dan voor dat je je KvK-nummer bij de hand hebt.

/uploads/sparta-lease/sparta-contract

Ondertekenen

3. Binnen 2 werkdagen na de aanvraag ontvang je per mail het contract en betalingsmachtiging. Onderteken beide en stuur het eenvoudig digitaal terug.

/uploads/sparta-lease/sparta-bike

E-bike ophalen

4. Alles akkoord? De dealer bestelt je e-bike en laat weten wanneer je hem kan halen. Zodra je je fiets hebt ontvangen gaat ook je 3-jarige contract in.

Lease dealer in de buurt

Breng een bezoek aan een Sparta lease dealer bij jou in de buurt.

Geen winkels gevonden.

Filter

0 dealers gevonden voor

legenda

Sparta Premium Partner
Sparta Partner

Dealer

Adres

Afstand

Voor wie is private lease?

Private lease is er voor privépersonen die graag zorgeloos een fiets in hun bezit willen hebben zonder de lasten van een hoge aanschafwaarde en onderhoudskosten. Maar ook als zzp’er en via je werkgever kan je een leaseovereenkomst afsluiten. Dit kan zelfs fiscale voordelen hebben.

Wat kan ik doen bij schade aan mijn e-bike?

  • Meld de schade bij de dealer en maak een afspraak voor de reparatie
  • Mocht de schade niet gedekt worden door de verzekering vanwege nalatigheid of vandalisme, dan valt deze onder het eigen risico. Als dat het geval is, informeert de dealer jou daar vooraf over. Het eigen risico bij nalatigheid of vandalisme bedraagt € 50,-.

Hoe zit het als ik pech onderweg krijg?

  • Hoe zit het als ik pech onderweg krijg?
  • Sta je met pech of is er iets gebeurd? Neem dan contact met ons op via de telefoonnummers op je leasepas.
  • Vertel waar je bent, het telefoonnummer waarop je te bereiken bent en geef het framenummer (meestal onderop het frame zichtbaar) van je fiets door.
  • Ben je verder dan 3 km van je woonadres en kun je echt niet verder fietsen? Dan komen we ophalen.

Wat moet ik doen als mijn contract afloopt?

  • Laat de leasemaatschappij op tijd weten wat je wilt doen met je leasecontract, je ontvangt hierover een mail. Doe je dit niet, dan wordt de overeenkomst stilzwijgend verlengd.
  • Verwijder alle door jezelf aangebrachte accessoires als je je leasefiets gaat inleveren.
  • Lever – op de einddatum van het contract - de fiets in bij je dealer.
  • Vergeet niet beide originele fietssleutels in te leveren inclusief de accusleutel.
  • De dealer beoordeelt de staat van de fiets en handelt de inname verder af.

Hoe is onderhoud geregeld?

  • Als het tijd is voor je servicebeurten, ontvang je steeds vanzelf een oproep per mail. 

  • Deze mail ontvang je als je contract 3, 12 en 24 maanden loopt. 

  • Plan (online) je servicebeurt in bij je dealer. 

  • Zorg ervoor dat dit onderhoud uiterlijk 6 weken na de oproep uitgevoerd is. Het laten uitvoeren van servicebeurten is verplicht. Laat je deze beurten niet uitvoeren dan zal gevolgschade door jou, de leaserijder betaald moeten worden. Uiteraard valt ook ongepland onderhoud binnen je leasebedrag. 

Hoe zit het met reparatie in het buitenland?

  • Noodzakelijk uitgevoerde reparaties in het buitenland worden vergoed binnen de lease overeenkomst
  • Je voldoet zelf de buitenlandse rekening. Vergeet niet om een gespecificeerde bon te vragen met heldere omschrijving van de werkzaamheden
  • Deze bon dien je bij terugkomst in Nederland in bij je leasedealer. Deze zal de bonkosten aan je vergoeden.
  • Geplande onderhoudsbeurten (3, 12 en 24 maanden) mogen niet in het buitenland uitgevoerd worden.

Wat is het verschil met koop op afbetaling?

Wanneer je een fiets op afbetaling koopt, betaal je het bedrag in de afgesproken termijnen, inclusief rente. Je wordt direct eigenaar van de fiets en bent daarom ook zelf verantwoordelijk voor het onderhoud, de verzekering en mogelijke pechservice.

Is onderhoud inbegrepen?

Bij een 3-jarig leasecontract zijn alle onderhoudskosten en reparaties inbegrepen. De servicebeurt na 3 maanden en onderhoudsbeurten na 12 en 24 maanden ben je verplicht te laten uitvoeren. Hiervoor betaal je niets extra’s.  Je wordt voor de beurten opgeroepen via het mailadres dat je hebt opgegeven. De onderhoudsbeurten worden door je leasedealer uitgevoerd. Uiteraard vallen ook ongeplande reparaties, ook als deze in het buitenland uitgevoerd moeten worden, binnen je leasebedrag.

Waarvoor ben ik verzekerd?

In de maandtermijn is een cascoverzekering (all risk verzekering) inbegrepen met een mogelijk eigen risico van € 50,- per incident. Of er eigen risico van toepassing is, hangt van het schadegeval af en wordt door de leasemaatschappij bepaald. Ook 24-uurs pechservice in de hele Europese Unie is opgenomen in het maandbedrag. Mogelijke schade als gevolg van slecht huisvaderschap is uiteraard wel voor jouw rekening.